دستورالعمل تولید محتوای الکترونیکی

به نام خدا
مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بهار
پژوهش سرای دانش آموزی بنیاد بهاری
با سلام و احترام در اجرای دستورالعمل پنجمین جشنواره تولید و حمایت از پدید آورندگان محتوای الکترونیکی استان به شماره ی ۱۵۹/۴۰۴/۷۷۰۴۴ در راستای
تولید محتوای الکترونیکی ،تمامی فرهنگیان شاغل و دانش آموزان دوره های تحصیلی می توانند با رعایت معیار های ارزیابی آثار الکترونیکی که در سامانه شبکه ملی مدارس ایران (رشد) به آدرس www.roshd.ir وجود دارد نسبت به تهیه و تولید آثار الکترونیکی اقدام ودر فاصله زمانی ۱۵/۱۱/۸۹ تا ۲۰/۱/۱۳۹۰ ،آثار خود را در سامانه مذکور ثبت نمایند.در همین رابطه نکات زیر را جهت اجرا ابلاغ می نماید.

محورهای برگزاری :
۱-تولید درس افزارهای آموزشی متناسب با موضوعات کتاب های درسی
۲-تولید اجزای آموزشی متناسب با موضوعات کتابهای درسی (منظور از اجزای آموزشی بخش های کوچکی از یک محتوا مانند یک آزمایش شیمی یا فیزیک و یا رسم نمودار در ریاضی و…می باشد .)
۳- تولیدات نرم افزارهای پرورشی ،قرآنی و پرورشی در حوزه آموزش و پرورش
۴-تولیدات نرم افزار های بازی ،سرگرمی و آموزشی
۵-نرم افزار آزمون ساز
گروه های شرکت کننده :۱-دانش آموزان ۲-فرهنگیان شیوه اجراء:۱- مرحله استانی ۲- مرحله کشوری
تبصره ۱-دانش آموزان و معلمان و دانشجویان می توانند محصول خود را به صورت کار اشتراکی (دانش آموز،معلم ،دانشجو ،مدرس )ارائه نمایند.
تبصره ۲-آثار دانش آموزان ،هنر آموزان و مدرسان رشته رایانه به صورت جداگانه گروهبندی و بررسی خواهد شد.
نحوه شرکت : ۱-ثبت نام در شبکه ملی مدارس ایران (رشد ) به نشانی www.roshd.ir 2-تکمیل فرم شرکت در جشنواره ی مزبور ۳-دریافت کد رهگیری و چاپ فرم ۴-تحویل دو نسخه از محصول تولیدی همراه با فرم تکمیلی به پژوهش سرای دانش آموزی . تبصره ۱-هر شرکت کننده تنها مجاز به ارسال یک محصول به صورت انفرادی و یا حداکثر ۳ محصول به صورت گروهی (اعضای گروه حداکثر ۴ نفر ) می باشد.تبصره ۲- چنانچه محصولی در دوره قبل جشنواره ارایه شده ،در صورتی پذیرفته خواهد شد که در نگارش جدید آن بیش از ۶۰ درصد تغییرات اعمال شده باشد.
شرایط عمومی محصولات تولیدی :
الف)درس افزار تولیدی باید محصول فعالیت فردی ویا گروهی دانش آموزان ، معلمان ،دانشجویان ، مدرسان باشد و از خدمات شرکت های خصوصی در تولید آن استفاده نشده باشد . چنانچه محتوای ارائه شده به صورت نرم افزار بازی و سرگرمی تولید شده باشد باید ضمن هدفمند بودن، باعث افزایش خلاقیت و ابتکار در کاربران گردد.امتیاز محصول تولیدی قبلا به هیچ ارگان دولتی و یا خصوصی واگذار نگردیده باشد. جهت مشاهده اطلاعات تکمیلی در خصوص انواع نرم افزارهاو معیارهای ارزیابی هر کدام از آنها می توانید به بخش جشنواره حمایت از پدید آورندگان محتوای الکترونیکی در سامانه www.roshd.ir مراجعه نمایید.
*فقط دانش آموزان دوره ابتدایی و راهنمایی می توانند آثار خود را به صورت فردی یا گروهی دانش آموزی در قالب پاورپوینت ارایه نمایند.کلیه محصولات ارسالی باید از امکانات چند رسانه ای فیلم و انیمیشن بهرمند باشند.محصولات تولید شده باید از صوت و گرافیک مناسب با موضوع محتوای تولید شده استفاده گردد.نرم افزارها نباید دارای قفل نرم افزاری باشند.حتی الامکان نرم افزارها به صورت خود کار و بدون نیاز نصب بر روی سیستم و یا نصب نرم افزار خاصی قابل اجرا باشند.نرم افزار ها با امکانات موجود در رایانه های مدارس (به لحاظ سخت افزاری )قابل اجرا باشند .
پژوهش سرای دانش آموزی ینیاد بهاری تلفن ۴۲۲۶۳۵۵