منابع آزمون المپیاد نانو

منابع آزمون
مباحث اتمي و مولکولي در کتاب‌هاي درسي فيزيک، شيمي و مطالب درون سلولي در زيست شناسي در کنار مهارت‌هاي برنامه نويسي و کاربري رايانه از منابع اصلي آزمون چهار گزينه‌اي تير ماه است. کليه مقالات آموزشی منتشر شده در وبگاه باشگاه نانو (تا پايان ارديبهشت ماه ۱۳۹۰) به همراه کتاب‌هاي نانو از نو، مجموعه دو جلدی آشنايي با فناوری‌نانو، نانوفناورها و نانو دستاوردها، شبيه سازي‌هاي ساده نانو، آزمايش‌هاي ساده نانو از منابع پيشنهادي خواهد بود.
دانش‌آموزانی که برای نخستين بار در المپياد نانو شرکت می‌کنند، می‌توانند با کمک کتاب “نمونه سوالات اولين المپياد علوم و فناوری‌نانو” با سبک و چگونگی سوالات سال گذشته آشنا شوند.
برای شرکت‌کنندگانی که مطالعات عميق و وسيعی در اين خصوص داشته‌اند و قصد دارند سطح دانسته‌های خود را افزايش دهند، کتاب مقدمه‌ای بر نانوفناوری (نوشته چارلز پی.پول، ترجمه دکتر نيما تقوی‌نيا از انتشارات دانشگاه صنعتی شريف) می‌تواند راهگشا باشد.

ثبت نام
ثبت‌نام به دو صورت گروهی و انفرادی صورت می‌گيرد.

  1. ثبت‌نام انفرادی
    داوطلبان می توانند پس از واريز مبلغ ۵۰۰۰۰ ريال (پنجاه هزار ريال) به عنوان هزينه ثبت نام به حساب سيبای شماره ۰۱۰۶۱۶۷۰۰۱۰۰۵ به نام “ماهنامه فناوری‌نانو” نزد بانک ملی ايران (قابل پرداخت در کليه شعب بانک ملی)، به عنوان متقاضی شرکت در المپياد علوم و فناوری‌نانو به صورت اينترنتی اقدام به ثبت نام نمايند . متقاضيان لازم است که فيش پرداختی را روز جلسه برگزاری امتحان با خود به همراه داشته باشند.
    ثبت نام انفرادی در دومين المپياد علوم و فناوری‌نانو از طريق سايت و به صورت الکترونيکی انجام می‌شود. برای اين منظور لازم است که ابتدا داوطلبان به عضويت سايت باشگاه‌نانو (لينک عضويت) درآيند. پس از دريافت لينک فعالسازی (که به آدرس پست الکترونيکی افراد ارسال می‌شود)، داوطلب بايد با نام کاربری و رمز عبور انتخابی وارد سايت شود (لينک ورود). در مرحله سوم لازم است که داوطلبين از طريق ويرايش اطلاعات شخصی در صفحه شخصی (که پس از ورود به سايت نمايش داده می‌شود)، با وارد کردن اطلاعات مورد نياز در اين آزمون ثبت‌نام نمايد. کارت شرکت در آزمون تنها برای داوطلبينی صادر خواهد شد که تمامی اطلاعات شخصی و تحصيلی خود را به صورت دقيق وارد کرده باشند. در صورت بروز هرگونه مشکلی در خصوص ثبت‌نام با پست الکترونيکی support@nanoclub.ir تماس حاصل فرماييد.
  2. ثبت‌نام گروهی
    مدارس، پژوهشسراها و کليه مجموعه‌های آموزشی می‌توانند به صورت گروهی دانش‌آموزان متقاضی را در دومين “المپياد آزمايشی علوم و فناوري نانو” ثبت‌نام نمايند. برای اين منظور لازم است که حداقل ۲۰ شرکت‌کننده از طرف مرکز مورد نظر معرفی گردند. اطلاعات اين افراد بايد در فايل الکترونيکی ثبت‌نام (لينک دانلود فايل) وارد شده و به پست الکترونيکی info@nanoclub.ir ارسال گردد. هزينه ثبت‌نام برای افرادی که به صورت گروهی ثبت نام می‌شوند، ۴۰۰۰۰ ريال (چهل هزار ريال) است که بايد در يک فيش واحد پرداخت گردد. لازم است که تصوير فيش پرداختی، از طريق پست الکترونيکی يا فکس، در مهلت ثبت‌نام به دفتر باشگاه ارسال گردد.

داوطلبين می‌توانند جزئيات مربوط به برگزاری آزمون را از طريق اطلاعيه‌های منتشر شده در وبگاه باشگاه (به آدرس www.nanoclub.ir ) دنبال نمايند.