نحوه ی ثبت نام در المپیاد نانو

ثبت نام سومين المپياد دانش‌آموزي علوم و فناوري نانو، ۲۵ آبان ماه امسال شروع شد. آزمون کتبی المپیاد، ۸ اردیبهشت سال ۱۳۹۱ در مراکز فعال استان‌ها برگزار می‌گردد. داوطلبان می‌توانند به دو صورت انفرادی و گروهی در المپیاد ثبت نام کنند و…
ثبت نام انفرادی
برای ثبت نام انفرادی لازم است که ابتدا داوطلبان به عضويت سايت باشگاه‌نانو (لینک عضویت) درآيند

پس از دريافت لينک فعالسازی،که به آدرس پست الکترونيکی فرد ارسال می‌شود، داوطلب بايد با نام کاربری و رمز عبور انتخابی وارد سايت شود (لینک ورود).
در مرحله سوم لازم است که داوطلبان از طريق ويرايش اطلاعات شخصی در صفحه شخصی (که پس از ورود به سايت نمايش داده می‌شود)، با وارد کردن اطلاعات مورد نياز و پرداخت آنلاین هزینه ثبت نام (۵۰۰۰۰ ریال) در اين آزمون ثبت‌ نام نمايد.
کارت شرکت در آزمون تنها برای داوطلبانی صادر خواهد شد که تمامی اطلاعات شخصی و تحصيلی خود را به صورت دقيق وارد کرده باشند. در صورت بروز هرگونه مشکلی در خصوص ثبت ‌نام با پست الکترونيکی support@nanoclub.ir مکاتبه فرماييد.
ثبت نام گروهی
نهادهای ترویجی اعم از پژوهش‌سراهای دانش آموزی، گروه‌های دانشجویی و شرکت‌های آموزشی می‌توانند نسبت به ثبت نام گروهی داوطلبان اقدام کنند.
نهادها برای این منظور مراحل زیر را طی کنند:
عضویت نهاد در بانک نهادهای ترویجی ستاد فناوری نانو و دریافت نام کاربری و رمز عبور. برای اطلاع از شرایط عضویت، این صفحه را ببینید.
پژوهش‌سراها برای دریافت نام کاربری و رمز عبور، نامه‌ای از آموزش و پرورش شهرستان یا منطقه دریافت و تصویر آن را به آدرس nsg@nano.ir ارسال کنند. در این نامه “نام و نام خانوادگی”، “کد ملی” ، “پست الکترونیک” و شماره تماس رابط پژوهش‌سرا به ستاد فناوری نانو معرفی شده باشد.
ورود رابط نهاد ترویجی به صفحه ثبت نام گروهی المپیاد. با نام کاربری و رمز عبور نهاد ترویجی (لینک ورود)؛
انتخاب گزینه “ثبت نام دانش آموز جدید”؛
ورود تمامی اطلاعات ضروری (ستاره دار) برای هر داوطلب؛
به ازای هر داوطلب مبلغ ۴۰۰۰۰ ریال به مبلغ قابل پرداخت در کارتابل نهاد اضافه می شود. با افزوده شدن هر داوطلب در کارتابل نهاد ترویجی، رابط نهاد مدت ۷۲ ساعت فرصت دارد تا نسبت به پرداخت اینترنتی هزینه ثبت نام اقدام کند. در غیر این صورت، اطلاعات داوطلبان حذف شده و باید مجدد تمامی اطلاعات آنها وارد سیستم شود.
توصیه می‌شود، نهادها زمانی نسبت به ثبت اطلاعات داوطلبان خود اقدام کنند که اولا هزینه ثبت نام را از آنها دریافت نموده، ثانیا امکان پرداخت آنلاین را داشته باشند؛
پس از پرداخت هزینه، کد رهگیری برای داوطلبان در کارتابل نهاد ثبت می‌گردد و وضعیت پرداخت به صورت “تایید” نمایش داده می‌شود.

مکان برگزاري آزمون مرحله اول
هر حوزه آزمون حداقل با ۱۰۰ داوطلب تشکیل می‌شود. لذا هر شهرستان که قصد دارد حوزه آزمون پسران و دختران داشته باشد باید حداقل ۱۰۰ داوطلب پسر و ۱۰۰ داوطلب دختر داشته باشد. با توجه به اینکه امسال باشگاه نانو در تمام استان‌های کشور، دارای رابط فعال است، پیش‌بینی می‌شود المپیاد امسال در همه استان‌ها برگزار گردد.

منابع آزمون
با توجه به اینکه آزمون چهار گزینه‌ای اردیبهشت سال ۱۳۹۱، بیشتر جنبه درک مطلب و مفاهیم علوم و فناوری نانو را دارد، مباحث اتمي و مولکولي کتاب‌هاي درسي فيزيک، شيمي و مطالب درون سلولي زيست شناسي در کنار مهارت‌هاي برنامه‌نويسي و کاربري رايانه از منابع اصلي آزمون است.
داوطلبين می‌توانند جزئيات مربوط به برگزاری آزمون را از طريق اطلاعيه‌های منتشر شده در وبگاه باشگاه(www.nanoclub.ir) دنبال نمايند.